Nu uitati! Pentru a putea accesa bazele de date si a putea vedea poze si cumpara diferite piese de tunning trebuie sa fiti inregistrati

Username:
Password:

     
 

Nu vreau sa ma dau mare dar vazand ca sunt cativa propritari de automobile care
si-au modificat masinile destul de "consistent",m-am gandit sa va descriu si eu
putin propria mea "creatie"
                             
Motor

- Mortor de 1,4L blocul de Dacie la baza ,bielele pistoanelor mi-am permis sa le usurez pentru ca sunt frantuzesti (material mult mai solid decat cele romanesti); Aceasta usurare s-a facut echilibrat ,adica sa nu ma trezesc la prima pornire a motorului ca se rupe vreo una. Supapele de admisie le-am majorat cat mi-a permis spatiul fata de cele standard din supape de Ford Escort de 1.6L. Axa cu came este de Renault 12 Gordini pentru "intarirea" cuplului motor.
-Carburatoarele sunt de Alfa Romeo Giulieta de 1.8L pe benzina model Weber 40DCOE32 orizontale deoarece au difuzoarele mai mari. In faza de probe am incercat cu un carburator Weber dublucorp(vertical) de Renault 12 TS , dar avand difuzoarele mai mici si implicit viteza aerului fiind mare masina pierdea randament in momentul in care a intrat turbina in functie si astfel am optat la carburatoarele actuale.
-Turbina este luata de pe un Alfa Romeo Alfeta 2.4L Turbo Diesel model 1984. Presiunea maxima masurata de mine pe acest motor este de 0.87 bari,intrand in functie la 3500-3700 rot./min. Radiatorul de ulei este luat de pe un Mercedes 350 SE model 1978 alimentat de la rampa de ulei a motorului, iar pompa de ulei a fost si modificata pentru a administra o presiune mai mare pentru a suporta intreg circuitul de ungere (motorul in sine,radiatorul de ulei,camera ungere turbina ).
- Toate galeriile de admisie si evacuare , intercooler-ul si multe alte maruntisuri au fost facute special pentru aceasta masina. -Racitorul de aer sau intercooler-ul este facut si el specail , pentru ca celelalte la care am avut acess nu incapea in spatiul dorit. -Elicea mecanica am inlocuit-o cu doua ventilatoare electrice una in compartimentul motorului , iar cea de-a doua in fata radiatorului de racire (intre masca si radiator) pentru si de aici castigi in jur de 2-3 pana la 4 CP. Pompa de alimentare cu benzina este electrica in rezervor luata de la Dacia 1310 i reducandu-i presiunea la cea dorita; benzina pe care o folosesc este Shell V-Power Racing 99+.Servofrana este luata de pe Renault 18 astfel franarea a fost inbunatatita substantial fata de standard. Tobele e esapament sunt goale pentru o mai usoara circulatie a gazelor.
-Cutia de viteze in 5 trepte..Turometrul l-am mutat pe bord pentru ca in momentul unei intreceri sa imi fie mai la indemana ochilor;de obicei o tin pana la 6000 rot./min.
-Masina are o putere de aprox 120 Cp

         
         
 
   
 
   
 
   
Interior


-

Exterior
Garda la sol am micsorat-o pe fata cu doua spire din arcuri,iar telescoapele pe fata sunt Monroe ,iar pe spate pe gaz.Priza de pe capotata motorului este de BMW 320i (partea dreapta),iar plasa si suportul din inox.
Aspectul nu l-am modificat pentru implace sa ii spun ,cum am mai spus "Lupul in pielea oii"...
 
 
 
     
 
Alte detalii

Mie imi place sa ii spun lupul in pielea oii pentru ca nu mi-a placut de cei ce spuneau ca "Ah
Dacie ,asta nu-i masina" ,dar cand le arati ce stie, vrand nevrand isi schimba
parerea

Binenteles ca m-am gandit
la un sistem de NOS dryport cu un singur injector amplasat intre turbina si
carburatoare sau cu patru injectoare amplasate intre carburatoare si
chiulasa,dar deocamdata din lipsa de fonduri ramane asa.