|
Nu uitati! Pentru
a putea accesa bazele de date si a putea vedea poze si cumpara diferite
piese de tunning trebuie sa fiti inregistrati
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu
vreau sa ma dau mare dar vazand ca sunt cativa propritari de automobile
care
si-au modificat masinile destul de "consistent",m-am gandit sa
va descriu si eu
putin propria mea "creatie" |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Motor |
- Mortor
de 1,4L blocul de Dacie la baza ,bielele pistoanelor mi-am permis
sa le usurez pentru ca sunt frantuzesti (material mult mai solid
decat cele romanesti); Aceasta usurare s-a facut echilibrat
,adica sa nu ma trezesc la prima pornire a motorului ca se rupe
vreo una. Supapele de admisie le-am majorat cat mi-a permis
spatiul fata de cele standard din supape de Ford Escort de 1.6L.
Axa cu came este de Renault 12 Gordini pentru "intarirea" cuplului
motor.
-Carburatoarele sunt de Alfa Romeo Giulieta de 1.8L pe benzina
model Weber 40DCOE32 orizontale deoarece au difuzoarele mai
mari. In faza de probe am incercat cu un carburator Weber dublucorp(vertical)
de Renault 12 TS , dar avand difuzoarele mai mici si implicit
viteza aerului fiind mare masina pierdea randament in momentul
in care a intrat turbina in functie si astfel am optat la carburatoarele
actuale.
-Turbina este luata de pe un Alfa Romeo Alfeta 2.4L Turbo Diesel
model 1984. Presiunea maxima masurata de mine pe acest motor
este de 0.87 bari,intrand in functie la 3500-3700 rot./min.
Radiatorul de ulei este luat de pe un Mercedes 350 SE model
1978 alimentat de la rampa de ulei a motorului, iar pompa de
ulei a fost si modificata pentru a administra o presiune mai
mare pentru a suporta intreg circuitul de ungere (motorul in
sine,radiatorul de ulei,camera ungere turbina ).
- Toate galeriile de admisie si evacuare , intercooler-ul si
multe alte maruntisuri au fost facute special pentru aceasta
masina. -Racitorul de aer sau intercooler-ul este facut si el
specail , pentru ca celelalte la care am avut acess nu incapea
in spatiul dorit. -Elicea mecanica am inlocuit-o cu doua ventilatoare
electrice una in compartimentul motorului , iar cea de-a doua
in fata radiatorului de racire (intre masca si radiator) pentru
si de aici castigi in jur de 2-3 pana la 4 CP. Pompa de alimentare
cu benzina este electrica in rezervor luata de la Dacia 1310
i reducandu-i presiunea la cea dorita; benzina pe care o folosesc
este Shell V-Power Racing 99+.Servofrana este luata de pe Renault
18 astfel franarea a fost inbunatatita substantial fata de standard.
Tobele e esapament sunt goale pentru o mai usoara circulatie
a gazelor.
-Cutia de viteze in 5 trepte..Turometrul l-am mutat pe bord
pentru ca in momentul unei intreceri sa imi fie mai la indemana
ochilor;de obicei o tin pana la 6000 rot./min.
-Masina are o putere de aprox 120 Cp
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Interior |
-
|
|
Exterior |
Garda
la sol am micsorat-o pe fata cu doua spire din arcuri,iar telescoapele
pe fata sunt Monroe ,iar pe spate pe gaz.Priza de pe capotata
motorului este de BMW 320i (partea dreapta),iar plasa si suportul
din inox.
Aspectul nu l-am modificat pentru implace sa ii spun ,cum am mai
spus "Lupul in pielea oii"... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alte
detalii |
Mie
imi place sa ii spun lupul in pielea oii pentru ca nu mi-a placut
de cei ce spuneau ca "Ah
Dacie ,asta nu-i masina" ,dar cand le arati ce stie, vrand nevrand
isi schimba
parerea
Binenteles ca m-am gandit
la un sistem de NOS dryport cu un singur injector amplasat intre
turbina si
carburatoare sau cu patru injectoare amplasate intre carburatoare
si
chiulasa,dar deocamdata din lipsa de fonduri ramane asa. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|